Úvod / Reference / Jindřich a Eva Bartošovi, Žďár na Sázavou

Jindřich a Eva Bartošovi, Žďár na Sázavou

Prodaný vůz: Ford Mondeo 2,0 TDCI Titanium

Jindřich a Eva Bartošovi, Žďár na Sázavou
Dobrý den, rádi bychom se podělili o zkušenosti s českými autobazary, kterých máme za téměř třičtvrtě roku hledání automobilu na rozdávání. Na podzim roku 2011, jsme se s manželkou začali poohlížet po našem prvním automobilu. Situace byla v podstatě jednoduchá a pouze s tím zádrhelem, že jsme čekali na peníze ze spoření. Tyto finance měly být zaručeně nejdéle na konci roku. Takže začal maraton, který ale nakonec opravdu skončil dobře, a to koupí automobilu. V začátcích našeho hledání jsme samozřejmě volili typ automobilu – mělo se jednat o velké auto pro rodinu, do kterého se pohodlně vejdou všechny věci a navíc i slušně vypadá. Z relativně velkého množství nabízených variant těchto aut, jsme nakonec vybrali Toyotu Corollu Verso, od roku 2007 a naftový motor. Narovinu musíme říci, že kdybychom měli peníze na ruce, tak zřejmě koupíme první automobil, ve kterém jsme se svezli. Jednalo se o to, že většina prodejců automobilů má obchodní taktiku dobře zvládnutou a jsou důvěřivé jedince opravdu schopní tzv. „opít rohlíkem“. A tak na nás velice dobře zapůsobil prodejce Brněnského autobazaru, který se již v samém názvu pyšní pojmem „Euro“. No jak jsem ale již říkal – peníze jsme zatím neměli, a tak jsme vůz nekoupili. Protože jsme ale zákazníci, kteří si vše raději desetkrát ověří, tak jsem začal pročítat internetové diskuze a ptát se lidí, kteří mají s autobazarem nějakou zkušenost a ejhle – ony levné záruky na opravy a servis již najednou nejsou tak jednoznačné a transparentní, jako se zdály v autobazaru. Asi bychom byli první, kterým by byla záruka uznána – tedy alespoň podle nespokojených zákazníků tohoto bazaru. Naše další cesta logicky vedla do pobočky asi největšího bazaru u nás, který má lehce zapamatovatelný název ze tří stejných písmen. A opět velké zklamání v podobě toho, že zvolenou Toyotu v bazaru fyzicky neměli, i když podle internetu být měla. Nicméně jsme si zkusili nechat navrhnout alternativu, ale od začátku bylo jasné, že tudy cesta nevede, protože prodejce byl velmi vtíravý, ale při nějakých připomínkách byl velmi nepříjemný. Nakonec nám vybral Citroena Xsaru Picasso s údajnými třiceti tisíci najetých kilometrů. Ale jestli takhle vypadá Picasso po třiceti tisících, tak lituji majitele těchto aut. Z autobazaru jsme odcházeli s pocitem, že se do něj již nevrátíme. Ano, bylo to možná zbrklé rozhodnutí, a podle jednoho prodejce nelze hodnotit komplexně celý bazar, ale pocitově u nás prohrál. Začali jsme objíždět bazary po celé ČR, a čím dál více jsme zjišťovali, že děláme zásadní chybu – nelze v internetovém vyhledávači zvolit řazení „od nejlevnějšího“ a čekat, že nejlevnější auta na internetu budou v pořádku. Takže jsme začali objížďet i dražší auta a hle – už se dalo vybírat. Ale není vše růžové, jak se zdá: na peníze jsme čekali stále, to už byl březen a ty byly v nedohlednu. Opět jsme poslouchali stejné lži, jak od prodejců aut, tak od finančníků. Začali jsme ovšem zjišťovat, že i Corolla Verso není úplně bez chyby, ale jeli jsme se podívat ještě na další. Tentokrát do autobazaru D1 CARS ve Velkém Meziříčí, což je pro nás „za humny“. Zdejší Toyotu jsme záměrně přehlíželi z důvodu vyšší ceny, ale poté, co jsme se na ní jeli fyzicky podívat, tak nám hned padla do oka. Projížďka byla moc dobrá a na první pohled bylo auto v bezvadném stavu. Hned se nám také zalíbil přístup prodejce, p. Tomaštíka, který byl ochotný se o autě bavit v jakékoli rovině a dokonce nám nabídl možnost kontroly tohoto vozu u autorizovaného servisu, který jsme si sami vybrali. Složili jsme na automobil zálohu a vyrazili. Pan Tomaštík mě ochotně vyzvedl v místě bydliště a v servise auto prohlédli. Bohužel mělo prasklé těsnění pod hlavou motoru, takže by byla případná oprava dosti nákladná. Složená záloha nám byla bez sebemenších řečí vrácena a my jsme se rozhodli, že automobil budeme chtít od D1 CARS. Od Toyoty jsme nakonec ustoupili, protože podle diskuzí se tato závada objevuje poměrně často, protože tento automobil nemá vlastně ani teploměr, který by na přehřátí včas upozornil. Je zde pouze kontrolka, při jejímž rozsvícení už je skoro pozdě zastavit. Nakonec jsme se peněz po různých peripetií dočkali v květnu a zakoupili jsme po velmi dobrých zkušenostech ostatních zákazníků D1 CARS, vůz Ford Mondeo Combi, který jsme s pomocí p. Tomaštíka vybrali podle našich představ. Závěrem bychom chtěli autobazar D1 CARS doporučit všem zájemcům o koupi ojetého automobilu. D1 CARS není nejlevnější bazar, nemá největší nabídku vozů, ale nebojíme se říci, že kvalitativně předčí kdejaký „velký a kvalitní“ autobazar. Jindřich a Eva Bartošovi

chcete mít přehled o novinkách v d1 cars?

Nechte se informovat o novinkách v nabídce D1 cars